SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 issue28Complexity of the situation in which the making decision during mild brain neurodegeneration is performedThe importance of chemistry: The concept of matter according to the Greek archaic period author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


InterSedes

On-line version ISSN 2215-2458Print version ISSN 2215-2458

Abstract

NAVAS BRENES, César Alberto. El uso del modelo de webquest como evaluación alternativa en el curso LM-1001 Inglés Integrado I en la Universidad de Costa Rica. InterSedes [online]. 2013, vol.14, n.28, pp.134-165. ISSN 2215-2458.

Este artículo explora los principios pedagógicos así como las ventajas y recomendaciones al diseñar e implementar WebQuests en el curso LM-1001 Inglés integrado I en la Escuela de Lenguas Modernas de la Universidad de Costa Rica.  Este tipo de actividad basada en una investigación en línea fue usada como evaluación alternativa en lugar del modelo tradicional de evaluación. Este estudio también presenta tres ejemplos de WebQuests los cuales fueron implementados con cuatro grupos de estudiantes de primer año en cuatro semestres diferentes durante sus sesiones de laboratorio de cómputo.

Keywords : tecnología; webquests; metodología; enseñanza del inglés; sesiones de laboratorio de idiomas; evaluación alternativa.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License