SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 issue2Vocational training, basic formation or general formation: what students from a public university in Brazil thinkTeacher initial training in the field of education in colombia author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Actualidades Investigativas en Educación

On-line version ISSN 1409-4703Print version ISSN 1409-4703

Abstract

MORALES ZUNIGA, Luis Carlos. El pensamiento crítico en la teoría educativa contemporánea. Rev. Actual. Investig. Educ [online]. 2014, vol.14, n.2, pp.591-615. ISSN 1409-4703.

En este ensayo se reflexiona sobre el lugar que ocupa el pensamiento crítico en la teoría educativa contemporánea. Para lograrlo, se parte de establecer una definición sobre la noción de pensamiento crítico, con el fin de analizar hasta qué punto las corrientes de la teoría educativa crítica y la pedagogía crítica incorporan esta forma particular de razonamiento. Finalmente se plantean algunas limitaciones que poseen el pensamiento crítico y a la educación crítica, con el fin de contribuir al debate contemporáneo sobre esta forma de razonamiento.

Keywords : pensamiento crítico; pedagogía crítica; teoria educativa.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License