SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 suppl.1Learning from the time of the COVID-19The Pedagogy of Death in the Context of the Pandemic: A Radical and Inclusive View author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Electrónica Educare

On-line version ISSN 1409-4258Print version ISSN 1409-4258

Abstract

DIAZ-BARRIGA-ARCEO, Frida  and  BARRON-TIRADO, María Concepción. Currículo y pandemia: Tiempo de crisis y oportunidad de innovación disrupción. Educare [online]. 2020, vol.24, suppl.1, pp.7-11. ISSN 1409-4258.  http://dx.doi.org/10.15359/ree.24-s.3.

Se discute la estrategia de educación en casa en la virtualidad, en términos de la desigualdad imperante y el enfoque transmisivo adoptado. Asimismo, se habla de algunos caminos de innovación disruptiva en el campo del currículo escolar.

Keywords : Educación virtual en casa; innovación disruptiva; currículo escolar; COVID-2019.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )