SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 issue3Insights on the Meaning of Life in the ClassroomRecovering a Sense of Wonder: Action Research in the Formation of Educators author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Electrónica Educare

On-line version ISSN 1409-4258Print version ISSN 1409-4258

Abstract

PATRICIA BORJAS, Mónica. Educación y evaluación: Profecía o predicción. Educare [online]. 2014, vol.18, n.3, pp.237-284. ISSN 1409-4258.

El presente ensayo realiza una mirada crítica a las visiones y realidades de la evaluación educativa. Se parte de dos supuestos que describen contextos diferentes desde donde se pueden analizar las características de la evaluación. Frente a dichos contextos el lector podrá realizar sus propias predicciones o profecías sobre el futuro de este proceso, el cual resulta relevante para garantizar la calidad formativa en las instituciones de educación.

Keywords : Evaluación; formación; profecía y predicción..

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License