SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número especial 1Reflexionando sobre la investigación educativa en TICEnseñanza con aprendizaje móvil en educación secundaria. Percepción de la comunidad educativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Innovaciones Educativas

versión On-line ISSN 2215-4132versión impresa ISSN 1022-9825

Resumen

BARTOLOME-PINA, Antonio. Reviewing attitudes to digital technologies. Innovaciones Educativas [online]. 2021, vol.23, n.spe1, pp.12-15. ISSN 2215-4132.  http://dx.doi.org/10.22458/ie.v23iespecial.3759.

Digital technologies have invaded our daily life, work and, of course, our educational system. This raises different behaviors depending on the attitude towards technology. Some range from extreme scaremongering to passive individual opposition. Others lean towards a thoughtful introduction or an uncritical immersion. But in both, we find positions that only show part of the truth. Perhaps we should ask ourselves, as in Justine (Lawrence Durrell) “why don’t people show more than one profile at a time?”

Palabras clave : Education; digital technologies; innovation; educational technology.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )