SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.46 número1Enfoques en el currículo, la formación docente y metodología en la enseñanza y aprendizaje del inglés: una revisión de la bibliografía y análisis de resultadosEl complejo inicio de la práctica docente en contingencia del estudiantado novel en educación inclusiva en tiempos de COVID-19 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Educación

versión On-line ISSN 2215-2644versión impresa ISSN 0379-7082

Resumen

MANRIQUEZ GUTIERREZ, Katherine  y  REYES ROA, Malva. Educational Leadership: A School principle perspective within three levels of Chile´s educational system. Educación [online]. 2022, vol.46, n.1, pp.585-604. ISSN 2215-2644.  http://dx.doi.org/10.15517/revedu.v46i1.44514.

The objective of this article is to describe the role of the principals in light of their leadership practices at the three educational levels of Chilean education: kindergarten, primary school and high school from 2015 to 2020. A review based on the proposed topic in question yielded twenty-seven empirically based studies that were systematized and then classified to disclose the findings. Conclusions emphasize the need to advance in the observation of the kindergarten education level stands out, given the fact that empirical evidence shows that it has hardly been addressed.

Palabras clave : Educational Leadership; School Leadership; School Principals; Educative Administration; Education Management.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )