SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.46 número1El aula invertida como recurso didáctico en el contexto costarricense: estudio de caso sobre su implementación en una institución educativa de secundariaPercepciones de docentes sobre la flexibilidad curricular: un estudio de caso índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Educación

versión On-line ISSN 2215-2644versión impresa ISSN 0379-7082

Resumen

ORDONEZ GUTIERREZ, Graciela; ROJAS TORRES, Luis Miguel  y  GARCIA ARTAVIA, Eugenia. Elements for adapting math tests to screen reader users. Educación [online]. 2022, vol.46, n.1, pp.126-143. ISSN 2215-2644.  http://dx.doi.org/10.15517/revedu.v46i1.44773.

The objective of the study was to assess items from the standardized test quantitative mathematical skills content database, in order to adapt them and make them accessible to visually impaired individuals who use screen readers. A qualitative and hermeneutic-dialectic, design methodology was used, thereby facilitating the discovery and interpretation of explanations, in-depth interviews with experts to adjust the test items to the screen readers. The study results primarily uncover the importance of analyzing how mathematical symbols and expressions are read and interpreted when using a screen reader.

Palabras clave : Test Accessibility; Accommodations; Visual Impairment; Fairness; Standardized Test.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )