SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número2Análisis factorial de correspondencias: Estudio en creencias y estilos de enseñanza en docentes de matemáticaAportes a la comprensión de la doble excepcionalidad: Alta capacidad con trastorno por déficit de atención y alta capacidad con trastorno del espectro autista índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Educación

versión On-line ISSN 2215-2644versión impresa ISSN 0379-7082

Resumen

BONILLA TRANA, Mariel  y  DIAZ LARENAS, Claudio. Metacognition in Second Language Learning: Strategies, Instruments and Assessment. Educación [online]. 2018, vol.42, n.2, pp.629-644. ISSN 2215-2644.  http://dx.doi.org/10.15517/revedu.v42i2.25909.

Learning a second language, as in the case of English, has become a number one necessity in the current world. The complexity of learning a second language is due to the large number of variables converging in the process, and that inhibit or foster learning. Metacognition and metacognitive strategies constitute relevant mechanisms for learning a second language. This paper, on the one side, discusses the concept of metacognition from the existing models and strategies and, on the other, from the instruments and training tools that are employed to monitor the participants’ cognitive processes.

Palabras clave : metacognition; metacognitive strategies; metacognitive training; second language.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )