SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número2El vector de fuerza argumentativa: una herramienta para mostrar la influencia de las metáforas en la argumentaciónAjustes fonético-fonológicos del fonema fricativo /s/ en diez niños costarricenses de 2 a 4 años índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Káñina

versión On-line ISSN 2215-2636versión impresa ISSN 0378-0473

Resumen

VARGASVIQUEZ, Silvia. Pattern of use of grammatical mechanisms of reference by students of Spanish as a second language. Káñina [online]. 2018, vol.42, n.2, pp.45-70. ISSN 2215-2636.  http://dx.doi.org/10.15517/rk.v42i2.34348.

Data comparison presented in this article is demarcated within a research project on acquisition of “referent” mechanisms in SSL in the three levels of proficiency according to ACTFL (2001). Those referential forms are: a common noun with indefinite determinant, a proper noun, a third-person singular noun and their corresponding possessive determinants and an anaphora zero. The results from non-native samples are compared with those obtained by analyzing a corpus of native speakers of Spanish.

Palabras clave : acquisition; second languages; referents; coherence; cohesion.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )