SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número1Un acercamiento a la concepción de gobernabilidad en los discursos presidenciales de José María Figueres OlsenLas mujeres y el arte como forma propia de deconstrucción: Un debate implícito índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Rupturas

versión On-line ISSN 2215-2989versión impresa ISSN 2215-2466

Resumen

FERNANDEZ-FERNANDEZ, Daniel  y  STUDT SOLANO, Lua. A Multimodal Approach of the Media Representation of Protest in the educational sector. Rev. Rup. [online]. 2017, vol.7, n.1, pp.29-49. ISSN 2215-2989.

The current article analyses the representation of social protest; concerning the demands made by the educational sector in a sample of news reports that were broadcast on the Costa Rican newscast REPRETEL throughout May; 2014. This research is carried out using a methodological multimodal analysis standpoint and the main aim is to ascertain the different persuasive mechanisms used to portray protest in the educational sector.

Palabras clave : representation; protest; teachers; multimodal discourse; persuasion..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )