SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número46Enseñanza del inglés con propósitos ocupacionales en sitio: experiencia de extensión universitaria en un hotelLa huella digital y la protección de datos: su impacto en las culturas de alto contexto y alto control de incertidumbre en Latinoamérica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


InterSedes

versión On-line ISSN 2215-2458versión impresa ISSN 2215-2458

Resumen

SANCHEZ-VIQUEZ, Andrea  y  BOES-NADERER, Joan Marie. Authentic cultural communication: A collaborative intercampus cultural awareness project. InterSedes [online]. 2021, vol.22, n.46, pp.152-168. ISSN 2215-2458.  http://dx.doi.org/10.15517/isucr.v22i46.48052.

The cultural differences within the Costa Rican society were perceived as a fundamental resource for the Intercultural Communication course offered in two regional campuses (Rodrigo Facio and Guanacaste) of the University of Costa Rica. This paper presents the results of creating a authentic intercultural communication experience through an inter-campus cultural awareness project. The work centers on an analysis of both the professors and the students perspectives of how the project was successful and effectively met the course objectives. Through qualitative research, this article claims that inter-campus project presents a tangible opportunity for successful intercultural communication and also significant opportunities for collaborative teaching.

Palabras clave : Intercultural communication; collaborative teaching; English; education.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )