SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número29Talleres comunitarios de artes y oficios: una propuesta para el rescate de los patrimonios de los grupos artesanales, el caso del cantón de Pococí. Limón. Costa RicaFormulación de raciones para carne y leche: Desarrollo de un módulo práctico para técnicos y estudiantes de ganadería de Guanacaste, Costa Rica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


InterSedes

versión On-line ISSN 2215-2458versión impresa ISSN 2215-2458

Resumen

CORDOBA-GONZALEZ, Saray. Open access to information: an essential premise for developing research in cultural diversity and regional studies. InterSedes [online]. 2013, vol.14, n.29, pp.118-132. ISSN 2215-2458.

The costumes of the researchers of Social Sciences and Humanities, “epistemic culture” as Cronin calls it (2005), present a wide range of possibilities to develop scientific publications that go from monographies to cultural texts. But these forms can be easily confused with other publications becoming difficult to find and access them in the web. In this article, open access is presented as a solution to solve the problem of visibility and accessibility of the mentioned types of publications. Some examples of experiences on this topic as well as the possibilities to implement them in the University of Costa Rica are used to support the proposal. It is concluded that open access is the only way to multiply the generation of knowledge on cultural diversity and regional studies.

Palabras clave : Open access; Universidad de Costa Rica; open access repositories; use of information technologies; scholar journal portals; regional studies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons