SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número28Complejidad de la situación cerebral en que se realiza la toma de decisiones durante la neurodegeneración leveLa importancia de la química: Concepto de materia según los griegos de la época arcaica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


InterSedes

versión On-line ISSN 2215-2458versión impresa ISSN 2215-2458

Resumen

NAVAS BRENES, César Alberto. Using the webquest model as alternative assessment in the course LM-1001 Integrated English I at the University of Costa Rica. InterSedes [online]. 2013, vol.14, n.28, pp.134-165. ISSN 2215-2458.

This article explores the pedagogical principles as well as the advantages and recommendations of designing and implementing WebQuests in the course LM-1001 Integrated English I in the School of Modern Languages at the University of Costa Rica. This type of Web-based task was used as alternative assessment rather than traditional evaluation. This study also presents three sample WebQuests which were implemented with four groups in four different semesters of first-year students during their computer lab sessions.

Palabras clave : technology; webquests; metholodogy; english teaching; language-lab sessions; alternative assessment.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons