SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1Efecto de la práctica mental y física en el desempeño motor y actividad eléctrica muscular en estudiantes sanosGimnasia de competición en la trayectoria escolar de estudiantes ingresantes a la licenciatura en educación física en paraná - Brasil índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Pensar en Movimiento: Revista de ciencias del ejercicio y la salud

versión On-line ISSN 1659-4436versión impresa ISSN 1409-0724

Resumen

HEIN MENDES, Evandra  y  BARBOSA RINALDI, Ieda Parra. Assessment of school physical education learning. Pensar en Movimiento [online]. 2020, vol.18, n.1, pp.131-145. ISSN 1659-4436.  http://dx.doi.org/10.15517/pensarmov.v18i1.38295.

This study analyzed the characteristics and outlines of the assessment process of school physical education learning. To this end, forty-six physical education coaches in the Paraná public school system completed a semi-structured questionnaire with open questions about the student assessment process. Data revealed that coaches assessed the cognitive, physical-kinesthetic, and socio- affective skills of students, using the following criteria: retention of information, understanding and application of concepts, individual evolution, physical/technical performance, cooperation, participation and behavior, through theoretical tests, assignments, and observations.

Palabras clave : assessment; pedagogical practice; physical education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español | Portugués     · Español ( pdf ) | Portugués ( pdf )