SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número1El papel de la didáctica en los procesos de enseñanza y aprendizaje universitariosLa utopía socialista y el otro lado del “telón de acero” visto por viajeros costarricenses en el marco de la Guerra Fría índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación

versión On-line ISSN 1659-3820versión impresa ISSN 0379-3974

Resumen

SANDOVAL ZAPATA, Marcos Marcelo. Podcast-based lessons: a useful tool to improve university students’ descriptive oral skills. Comunicación [online]. 2020, vol.29, n.1, pp.52-68. ISSN 1659-3820.  http://dx.doi.org/10.18845/rc.v29i1-2020.5260.

This article aims to analyze the impact of using podcast-based lessons in order to improve descriptive oral skills in a cohort of Chilean tertiary education students. The participants underwent four synchronous podcasting sessions in which feedback was provided using an eight-criteria analytic rubric. At the end of the intervention, a focus group was conducted, in order to collect the participants’ perceptions on the new methodology. Their responses evidenced that this methodology was a valuable complement to their EFL classes, being pronunciation and fluency the criteria they perceived as the most benefitted.

Palabras clave : oral skills; feedback; podcasting; English.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )