SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2Juicios valorativos: elementos y proceso de formulación en la evaluación del aprendizajePrácticas y formación docente: un escenario propicio para promover la investigación educativa en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Actualidades Investigativas en Educación

versión On-line ISSN 1409-4703versión impresa ISSN 1409-4703

Resumen

TORUNO ARGUEDAS, César. Curricular lineaments from a critical pedagogy for the selection and organization of the programs' contents of the Costa Rican Ministery of Public Education. Rev. Actual. Investig. Educ [online]. 2015, vol.15, n.2, pp.489-512. ISSN 1409-4703.

This essay has the goal to propose curricular criteria for the selection and organization of the programs' contents of the different subjects of the Costa Rican Ministry of Public Education. To reach this, it is established a theoretical foundation to apply to the Review commissions and programs daily. Furthermore, we establish elements for the incorporation of principles of the critical pedagogy into the curricular process in order to give practicable to the whole curricular process and including the critical pedagogy in the Ministry of Public Education's processes.

Palabras clave : Curriculum; Critical Pedagogy; Selection and Content Organization; Programs; Costa Rican Ministry Of Public Education; Costa Rica.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons