SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2Flexibilidad curricular en la implementación de proyectos de investigación para mejorar el aprendizaje de los estudiantes: El caso de Nepso ChileAnálisis de impacto de metodología activa y aprendizaje heurístico en asignaturas de ingeniería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Actualidades Investigativas en Educación

versión On-line ISSN 1409-4703versión impresa ISSN 1409-4703

Resumen

HERNANDEZ BARBOSA, Rubinsten; PATRICIA ORJUELA, Claudia; CABRERA PAZ, José  y  CABRERA GONZALEZ, Luis Miguel. Systematization of degree works: research proposal for reconstruction of route knowledge. Rev. Actual. Investig. Educ [online]. 2015, vol.15, n.2, pp.308-329. ISSN 1409-4703.

This article presents in a concise manner, aspects of the design and planning of a research project whose aim is to systematize the work of the Master's degree in Science Education of the "Universidad Autónoma de Colombia". This research will conduct a documentar/ revision from categories of analysis, mapping tools, matrix and route knowledge. The text is divided into four parts: the first one, based on theoretical considerations, which address the subject of study under three guidelines: systematization of the knowledge base, analysis of the impact and the alumni network. The second one sets, in general, the methodological route. The third one describes some results of the actions within the teamwork. Finally, in the fourth part, is aimed at highlighting the research process itself and its importance within the curriculum project.

Palabras clave : Academic Network; Community Of Practice; Research Projects; Self-Evaluation; Systematization; Colombia.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons