SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2Discursos de profesores sobre jóvenes lesbianas en el contexto de la escuela portuguesaDesarrollo profesional del docente de inglés en el área de evaluación de los aprendizajes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Actualidades Investigativas en Educación

versión On-line ISSN 1409-4703versión impresa ISSN 1409-4703

Resumen

ORTIZ CERMENO, Eva; IZQUIERDO RUS, Tomás  y  MIRALLES MARTINEZ, Pedro. Analysis of civic values in the textbooks of theory and history of education for training of teachers in Spain. Rev. Actual. Investig. Educ [online]. 2015, vol.15, n.2, pp.85-108. ISSN 1409-4703.

This work analyses the civic values (freedom, discipline, responsibility, participation, cooperation, etc.) in university textbooks on the Theories and Contemporary Institutions of Education, subject taught in the degree of Master of Primary Education in Spanish universities. It has been used a descriptive and inductive type qualitative methodology to explain the data. Is carried out with the help of computer program ATLAS.ti. to develop network diagrams and categorize and synthesize the data analyzed. The results indicate that the authors studied the impact on freedom and discipline to enhance students critical thinking. We conclude that there is a positive relationship between the analyzed values and educational theories by their relevance today.

Palabras clave : Values; Citizenship; Teacher Education; Textbooks; Spain.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons