SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1Analisis Existencial del Rol Docente en el Manejo de la Disciplina en el Aula y el Centro EducativoLa Orientación en un Contexto Incierto: Promoción de la Esperanza Durante la Etapa Adolescente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Actualidades Investigativas en Educación

versión On-line ISSN 1409-4703versión impresa ISSN 1409-4703

Resumen

MORALES TREJOS, Carol Graciela. Educational Guidance and Interculturality: Theoretical and Practical Contributions to the Professional Task in Counseling. Rev. Actual. Investig. Educ [online]. 2015, vol.15, n.1, pp.716-733. ISSN 1409-4703.

This essay presents a reflection related to the contribution of Intercultural Education theory and practice in the Counseling professional. First, it is approached the principles of scholarly guidance and its relationship with intercultural base theory. After that, it is pointed out from an intercultural perspective the contributions to the Counseling professionals, taking into account multiple socio¬political, educational, economic, religious and cultural transformations that impact the educational system in our multicultural societies. This approaches framed counseling field within new challenges of the professional development in this way it allows a contemporary debate about about diversity, culture, education and interculturality.

Palabras clave : education; orientation; culture; interculturalism; sociocultural diversity.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons