SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1Evaluación del Perfil de Egreso de Profesores de Francés de parte de los Empleadores: Propuestas de Mejora y DesarrolloRecursos Comunicativos de un Joven con Autismo: Enfoque Multimodal para Mejorar la Calidad de Vida índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Actualidades Investigativas en Educación

versión On-line ISSN 1409-4703versión impresa ISSN 1409-4703

Resumen

MARIN SANCHEZ, Claudia Isabel; LIBRADOTORRES, Emily  y  ALARCON AGUIRRE, María Eugenia. University Students and the Last English I Examination. Rev. Actual. Investig. Educ [online]. 2015, vol.15, n.1, pp.228-248. ISSN 1409-4703.

This research project is exploratory, qualitative and identifies the factors that lead students to an English final test called "the last-chance test". It was conducted at Universidad Veracruzana in Mexico. The study aimed to identify reasons why students have to make this exam. Participants were students, teachers and assessors from the Self-Access Centers. Results showed that the main reasons were lack of interest and lack of training in autonomous learning. We propose training for counselors, learning to learn workshops and an effective communication system to support students at risk of failing.

Palabras clave : english; autonomy; responsibility; student behavior; higher education; México.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons