SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue1Evaluation of the Graduate Profile of French Teachers: Suggestions for Improvement and DevelopmentCommunicative Resources of a Young Person with Autism: Multimodal Approach for a Better Quality of Life author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Actualidades Investigativas en Educación

On-line version ISSN 1409-4703Print version ISSN 1409-4703

Abstract

MARIN SANCHEZ, Claudia Isabel; LIBRADOTORRES, Emily  and  ALARCON AGUIRRE, María Eugenia. Estudiantes Universitarios en Situación de Examen de Última Oportunidad de Inglés I. Rev. Actual. Investig. Educ [online]. 2015, vol.15, n.1, pp.228-248. ISSN 1409-4703.

Este artículo es un estudio cualitativo exploratorio sobre las causas que ocasionaron que estudiantes de la Universidad Veracruzana en México presentaran el examen de última oportunidad del curso de Inglés I. Se identificaron las causas que ocasionaron que presentaran este examen. Se entrevistaron estudiantes, personal académico del Centro de idiomas y de los Centros de Autoacceso. Los resultados demostraron falta de interés por el curso y desconocimiento del aprendizaje autónomo. Se propone capacitación continua a tutores y tutoras sobre las modalidades para cursar inglés, cursos de aprender a aprender y la creación de una red de comunicación para apoyar estudiantes en riesgo de reprobar esta experiencia educativa.

Keywords : inglés; autonomía; responsabilidad; comportamiento estudiantil; educación superior; México.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License