SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Formación inicial de docentes a distancia dentro del campo de la educación en ColombiaLa videoconferencia de escritorio como una herramienta para el desarrollo y colaboración a distancia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Actualidades Investigativas en Educación

versión On-line ISSN 1409-4703versión impresa ISSN 1409-4703

Resumen

BOARINI, María Gisella. Epistemological study of teacher education curriculum: the example of educational sociology. Rev. Actual. Investig. Educ [online]. 2014, vol.14, n.2, pp.363-657. ISSN 1409-4703.

The purpose of this essay is to show some epistemological issues which underlie educational studies which have consequences in teacher training. Based on Sociology of Education, it shows the incommensurability and lack of unity that usually affect some Sciences of Education. A study of the origin and historic development of Educational Sociology as a science is carried out. This analysis enables us to understand the origin and significance of the epistemological problems mentioned before, especially in teacher training.

Palabras clave : sciences of education; educational sociology; pedagogy; teacher training; educational epistemology.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons