SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Formación profesional, básica o general: lo que piensan los estudiantes de una universidad pública del BrasilFormación inicial de docentes a distancia dentro del campo de la educación en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Actualidades Investigativas en Educación

versión On-line ISSN 1409-4703versión impresa ISSN 1409-4703

Resumen

MORALES ZUNIGA, Luis Carlos. Critical thinking in contemporary educational theory. Rev. Actual. Investig. Educ [online]. 2014, vol.14, n.2, pp.591-615. ISSN 1409-4703.

This essay presents a discussion about the place of the critical thought within the contemporary educational theory. It states a definition on the category known as critical thought, in order to analyze how critical educational theory and critical pedagogy, fit in the critical thought concept. Finally, it argues on the limits and critics to the critical thought and critical education, with the purpose of give a contribution to the contemporary debates on this particular way of thinking.

Palabras clave : criticial thinking; critical pedagogy; educational theory.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons