SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número3Clima organizacional en profesores investigadores de una institución de educación superior: a study with professors in a higher education institutionLas herramientas matemáticas en la formación técnico profesional del tecnólogo de la salud índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Actualidades Investigativas en Educación

versión On-line ISSN 1409-4703versión impresa ISSN 1409-4703

Resumen

SANDI SANDI, Magda Cecilia. Professional training for information and library sciences : a proposal of curriculum desing based on skills approach. Rev. Actual. Investig. Educ [online]. 2013, vol.13, n.3, pp.444-465. ISSN 1409-4703.

This  essay  emphasizes the  importance of  training Library and  Science of  information professionals taking in to account, skills, abilities, knowledge and the capacity to cope with change within society. Then, it highlights the role of public institutions, especially universities, in the training of qualified professionals that meet the needs arising from society. Therefore, it proposes a set of skills that the teacher and student must show and prove to ensure good academic and professional training.

Palabras clave : curriculum design; professional training; librarian skills; University of Costa Rica.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons