SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2Involucramiento estudiantil en el proceso educativo: cuestionario para determinar necesidades de capacitación de docentesDificultades para la construcción de la literacidad en la educación médica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Actualidades Investigativas en Educación

versión On-line ISSN 1409-4703versión impresa ISSN 1409-4703

Resumen

FERNANDEZ ULLOA, Teresa  y  GOMEZ BRAGADO, Paula. Malted program: a didactic proposal to teach spanish to immigrants at the primary school in spain. Rev. Actual. Investig. Educ [online]. 2013, vol.13, n.2, pp.54-86. ISSN 1409-4703.

This paper gives an example of how to create multimedia materials to teach Spanish as a Second Language in primary schools (using MALTED, software by the Spanish Ministry of Education). The continuous arrival of immigrants to Spain, mostly from undeveloped countries, demands new perspectives on teaching the language. It is necessary to teach these students how to use new technologies, and, at the same time teaching the language with a communicative approach. This project was developed during the course 2010-2011 at the University of Cantabria, Santander, Spain.

Palabras clave : Immigration; Teaching S/SL-FL; Multimedia Teaching Resources.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons