SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Validez predictiva de los componentes del promedio de admisión a la universidad de costa rica utilizando el género y el tipo de colegio como variables controlEvaluación docente: ¿mecanismo equitativo y confiable o proceso viciado que no cumple con su objetivo? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Actualidades Investigativas en Educación

versión On-line ISSN 1409-4703versión impresa ISSN 1409-4703

Resumen

COLLADO MEDINA, Lucía M; MEDINA CUEVAS, Lourdes; HERRERA MARQUEZ, Alma  y  MORENO ZAGAL, Maricruz. Curriculum innovation in tourism: a field of study and references for university training. Rev. Actual. Investig. Educ [online]. 2013, vol.13, n.1, pp.70-109. ISSN 1409-4703.

This article presents an overview of curriculum research in tourism reported in Mexico and other countries, mainly in Latin America. It defines trends, impacts, scope, patterns of emerging problems, and referents to clarify approaches and models of professional development and curriculum innovation in this field. Based on the mapping method, the sources underpinning this study were selected and evaluated. These sources pose challenges for modeling innovative curriculum. New paradigms are emerging to address inter-and transdisciplinary the case of the tourism curriculum. With regard to the above, we conclude consider epistemological assumptions consistent with the complexity and uncertainty underlying models of tourism training, relevant to social and human environment

Palabras clave : Curriculum; Curriculum Innovation; Tourism Training; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons