SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 suppl.1El Proyecto UNA Educación de Calidad en el contexto de la COVID-19El desafío de ser profesor universitario en tiempos de la COVID-19 en contextos de desigualdad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Electrónica Educare

versión On-line ISSN 1409-4258versión impresa ISSN 1409-4258

Resumen

PENABAD-CAMACHO, María Amalia; MARQUEZ-BARQUERO, Magally; PENA-CONEJO, Lady  y  REVUELTA-SANCHEZ, Inés. Quality of Life and Education in Time of Pandemic: A Reflection From the Human Movement Sciences. Educare [online]. 2020, vol.24, suppl.1, pp.47-50. ISSN 1409-4258.  http://dx.doi.org/10.15359/ree.24-s.13.

In the educational context, the Universidad Nacional determined procedures to face social confinement by COVID-19. This represented a new lifestyle for the university community and affected their health and quality of life. From the human movement standpoint, the following editorial calls for atention and offers recommendations to build actions in order to counteract the negative effects of the pandemic and take advantage of emerging oportunities.

Palabras clave : COVID-19; health; lockdown.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )