SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 suppl.1Educación remota en el contexto universitario: necesidad del trabajo colaborativo para la mediación pedagógica docente en tiempos de COVIDIntegración crítica de las tecnologías emergentes en la formación docente: Mirando hacia el futuro índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Electrónica Educare

versión On-line ISSN 1409-4258versión impresa ISSN 1409-4258

Resumen

CONEJO, Luis Diego; CHAVERRI-CHAVES, Pablo  y  LEON-GONZALEZ, Sara. The families and the COVID-19 pandemic. Educare [online]. 2020, vol.24, suppl.1, pp.37-40. ISSN 1409-4258.  http://dx.doi.org/10.15359/ree.24-s.10.

This article aims at closing the gap in our understanding in regards to the following question: how are families affected by the COVID-19 pandemic? First, it addresses how the pandemic has forced families into confinement; then it hypothesizes about how this confinement creates stress and conflict in families, and finally it addresses some lines of research and action regarding the new reality.

Palabras clave : Families; COVID-19 pandemic; confinement; social effects; psychological effects.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )