SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 suppl.1Remote education in the university context: necessary collaborative work for teaching pedagogical mediation in the time of COVIDCritical Integration of Emerging Technologies in Teacher Education: Looking to the Future author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Electrónica Educare

On-line version ISSN 1409-4258Print version ISSN 1409-4258

Abstract

CONEJO, Luis Diego; CHAVERRI-CHAVES, Pablo  and  LEON-GONZALEZ, Sara. Las familias y la pandemia de la COVID-19. Educare [online]. 2020, vol.24, suppl.1, pp.37-40. ISSN 1409-4258.  http://dx.doi.org/10.15359/ree.24-s.10.

Este artículo pretende acercarse a plantear algunos elementos relevantes para responder a la siguiente pregunta: ¿cómo se ven afectadas las familias por la pandemia de la COVID-19? Primero se aborda la forma en que la pandemia ha obligado a las familias al confinamiento; luego se hipotetiza sobre la manera en que este confinamiento genera estrés y conflicto en las familias y se cierra con líneas de investigación y acción ante la nueva realidad.

Keywords : Familias; pandemia COVID-19; confinamiento; efectos sociales; efectos psicológicos.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )