SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 suppl.1Curriculum and Pandemic: Time of Crisis and Opportunity for DisruptionDatabases and Academic Journals in the COVID-19 Pandemic: Imagining Possible Futures for Scholarly Communication After the Crisis author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Electrónica Educare

On-line version ISSN 1409-4258Print version ISSN 1409-4258

Abstract

HERRAN-GASCON, Agustín de la. La Pedagogía de la muerte en el contexto de la pandemia: Una mirada radical e inclusiva. Educare [online]. 2020, vol.24, suppl.1, pp.12-15. ISSN 1409-4258.  http://dx.doi.org/10.15359/ree.24-s.4.

En el actual escenario de pandemia, se ha intensificado el interés por la Pedagogía de la muerte. Es una disciplina científica cuyo objeto de estudio es la educación que incluye la muerte, como parte de una educación de la conciencia.

Keywords : Pedagogía de la muerte; Pedagogía radical e inclusiva; educación; conciencia; COVID-19.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )