SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número2Propuesta de modelo tecnológico para Flipped Classroom (T-FliC) en educación superiorAnálisis e implicaciones de los resultados de las prácticas pedagógicas de un docente líder en una prueba piloto de innovación en el proyecto Conectándonos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Electrónica Educare

versión On-line ISSN 1409-4258versión impresa ISSN 1409-4258

Resumen

CANTU-MARTINEZ, Pedro César  y  ROJAS-MARQUEZ, Julia Magdalena. Learning Styles: The Experience of the Medical School at the University of Nuevo León, Mexico. Educare [online]. 2018, vol.22, n.2, pp.37-44. ISSN 1409-4258.  http://dx.doi.org/10.15359/ree.22-2.3.

This article aims to clarify the learning style of students in the Medical School at the Autonomous University of Nuevo Leon (Mexico). In this research participated 333 students, men and women. They responded to a Honey-Alonso questionnaire to determine their learning styles. The results showed that the participants tend to possess a reflective and pragmatic learning style, which is consistent with the orientation of their professional preparation, and with other similar studies.

Palabras clave : Learning styles; students; technicians; school; medicine.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )