SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 issue2Proposal of a Technology Model for Flipped Classroom (T-FliC) in Higher EducationAnalysis and Implications of the Results of a Teacher Leader’s Pedagogical Practices in a Pilot Test on Innovation in Conectándonos Project author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Electrónica Educare

On-line version ISSN 1409-4258Print version ISSN 1409-4258

Abstract

CANTU-MARTINEZ, Pedro César  and  ROJAS-MARQUEZ, Julia Magdalena. Estilos de aprendizaje: La experiencia de la Escuela Preparatoria Técnica Médica en la Universidad Autónoma de Nuevo León, México. Educare [online]. 2018, vol.22, n.2, pp.37-44. ISSN 1409-4258.  http://dx.doi.org/10.15359/ree.22-2.3.

El objetivo del presente artículo está encaminado a precisar el estilo de aprendizaje del estudiantado de la Escuela Preparatoria Técnica Médica en la Universidad Autónoma de Nuevo León, México. En esta investigación participaron 333 estudiantes entre mujeres y varones, quienes respondieron el cuestionario de Honey-Alonso para determinar sus estilos de aprendizaje. Los resultados emanados manifiestan que las personas participantes tienden a poseer un estilo de aprendizaje reflexivo y pragmático, que es acorde con la orientación de su preparación profesional, y es coincidente con otros estudios similares.

Keywords : Estilos de aprendizaje; estudiantes; técnicos; preparatoria; medicina.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )