SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número3La competencia genérica de reconocimiento y aprecio por la diversidad humana: Evaluación en la formación inicial de docentesPoblaciones indígenas de Costa Rica y su acceso a la educación superior. División de Educación Rural: Una alternativa de formación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Electrónica Educare

versión On-line ISSN 1409-4258versión impresa ISSN 1409-4258

Resumen

JIMENEZ-DENIS, Osmel; VILLALON-LEGRA, Georgina  y  EVORA-LARIOS, Onelia Edyn. Education for Disaster Risk Perception as a Priority of the Educational Work in the Schools of Cuba. Educare [online]. 2017, vol.21, n.3, pp.385-396. ISSN 1409-4258.  http://dx.doi.org/10.15359/ree.21-3.20.

The Caribbean region and, particularly, the Cuban archipelago are systematically affected by multiple natural phenomena, which cause significant material damages and the loss of human lives. That is why the National Strategy on Environmental Education in Cuba declares as prioritized aspect population preparedness against hazards, vulnerability, and risks. In this regard, this review article discusses the theoretical and methodological foundations that underpin the education for disaster risk perception in the context of the educational processes in the schools of Cuba from the perspective of environmental education for sustainable development.

Palabras clave : Education; environmental education; risks perception.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )