SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número2¿Cómo y con qué propósitos leer para aprender en historia? Sentidos contrastantes adjudicados a la lectura en la formación docenteFactores sociales y educativos asociados con la deserción del estudiantado de séptimo nivel del Liceo Francisco Amiguetti Herrera, Región Huetar Norte, durante 2012 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Electrónica Educare

versión On-line ISSN 1409-4258versión impresa ISSN 1409-4258

Resumen

GONZALEZ, Daniela Soledad. El patio iluminado, by Manuel Mujica Láinez. Modelling of an Integrated Discourse Analysis. Educare [online]. 2016, vol.20, n.2, pp.127-141. ISSN 1409-4258.  http://dx.doi.org/10.15359/ree.20-2.7.

For a complete understanding of a text, it must be addressed in an integrated way, linking the various levels of analysis and using various linguistic disciplines to explain it. In this paper, the text El patio iluminado, by Manuel Mujica Lainez, is analyzed considering the following aspects: graphic superstructure, semantic superstructure, pragmatic macrostructure, microstructure, propositional level, register, speech acts, explicatures, implicatures, rhetorical procedures, politeness strategies and polyphony. The aim of this paper is to provide an integrated textual analysis model to teachersespecially to those of superior level- to be used when explaining issues related to Pragmatics and Discourse Analysis.

Palabras clave : El patio iluminado; model; Pragmatics; integrated Discourse Analysis.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )