SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número3Clase pública de un estudio de clases de estadística: Una instancia de cambio de creencias en los profesoresAnálisis de las diferencias de rendimiento del alumnado de centros urbanos y no urbanos a partir de los resultados de los premios extraordinarios de educación secundaria obligatoria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Electrónica Educare

versión On-line ISSN 1409-4258versión impresa ISSN 1409-4258

Resumen

BARRANTES-MONTERO, Luis Guillermo. Guiding New Teacher Training towards the Acquisition of a Systemic Paradigm. Educare [online]. 2015, vol.19, n.3, pp.356-365. ISSN 1409-4258.  http://dx.doi.org/10.15359/ree.19-3.22.

This paper distinguishes between positivist disciplinary paradigm, which classifies human knowledge into isolated disciplines, and systemic paradigm, which aims at integrating knowledge and an inter-and trans-disciplinarity approach. The need and convenience of preparing new professionals in the latter is discussed. An example on how to develop a training experience based on the systemic paradigm in an advanced English reading course, in a teacher-training career is also described.

Palabras clave : Interdisciplinarity; transdisciplinarity; higher education; paradigm.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )