SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2El proceso de evaluación en educación no formal: Un camino para su construcciónRevisión bibliográfica sobre la ‘relación con el saber’: Desplazamientos teóricos y posibilidades para el análisis psicopedagógico de los aprendizajes escolares índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Electrónica Educare

versión On-line ISSN 1409-4258versión impresa ISSN 1409-4258

Resumen

FERNANDEZ-CASTILLO, Evelyn  y  NIEVES-ACHON, Zaida Irene. Approaches for University Students and their Relationship to Academic Performance. Educare [online]. 2015, vol.19, n.2, pp.37-51. ISSN 1409-4258.

The way students perceive learning is influenced by multiple factors. The present study aimed at establishing relationships between the learning approaches, academic performance, and the academic year in a sample of students from different courses of Universidad Central “Marta Abreu”, Las Villas. For this ex post facto study, a probabilistic sample was used based on a simple random sampling of 524 university students who participated in the Study Process Questionnaire. The analysis of variance (MANOVA and ANOVA) and the analysis of clusters reported associations between a deep approach to learning and a better academic performance. These analyses showed differences in the learning approach in the different courses, predominantly a soft approach.

Palabras clave : Learning approaches; academic performance; academic year; university students.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons