SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número3Reflexiones en torno al sentido de la vida en los espacios áulicosRecuperando la capacidad de asombro: La investigación-acción en la formación docente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Electrónica Educare

versión On-line ISSN 1409-4258versión impresa ISSN 1409-4258

Resumen

PATRICIA BORJAS, Mónica. Education and Assessment: Prophecy or Prediction. Educare [online]. 2014, vol.18, n.3, pp.237-284. ISSN 1409-4258.

This essay takes a critical look at the visions and realities of educational evaluation. It is based on two assumptions that describe different contexts that can be used to analyze assessment characteristics. Faced with these two contexts, readers can make their own predictions or prophecies about the future of this process, which is relevant to ensure the quality of learning processes in educational institutions.

Palabras clave : Assessment; education; prophecy and prediction..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons