SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1Un camino hacia el cambio en el aprendizaje: La expedición como recurso pedagógico en el ámbito universitarioModelo de estructura organizacional para los institutos universitarios, vinculante con la realidad socioeconómica venezolana: Model of Organizational Structure for University Institutes Binding with the Venezuelan Socioeconomic Reality índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Electrónica Educare

versión On-line ISSN 1409-4258versión impresa ISSN 1409-4258

Resumen

REYNOSO FLORES, Miguel; CASTILLO ELIZONDO, Jaime Arturo  y  DIMAS RANGEL, María Isabel. La  formación integral del estudiantado de ingeniería a través de la educación continua: Comprehensive Training of Engineering Students through Continuing Education. Educare [online]. 2014, vol.18, n.1, pp.77-96. ISSN 1409-4258.

This paper addresses a priority for student training in general and particularly for future engineers. Although this  issue  has been frequently addressed in  recent  years,  proposals are still insufficient  for engineering students. This  paper is aimed at theoretically and empirically demonstrating the  potential  of continuing  education as one  of the  key areas that engineering schools have for the comprehensive training of students. Preliminary results of a research  project commissioned by the School of Mechanical and Electrical Engineering (Facultad de Ingeniería Mecánica y Electrica-FIME) of Universidad Autónoma de Nuevo León, Mexico, are presented to respond  to the need  to improve  the  learning  process  of students with a comprehensive approach. The research justification and some of the results obtained in the exploratory phase are also described.

Palabras clave : Comprehensive  training of engineers; continuing  education; engineering student.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons