SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue3Children’s View of Violence in the Media: Video Games, Television and MusicICT as a Technological Tool for the Development of Language Skills in Second Language University Students author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • Have no similar articlesSimilars in SciELO

Share


Revista Electrónica Educare

On-line version ISSN 1409-4258Print version ISSN 1409-4258

Abstract

OLIVOS, Francisco; ALVAREZ, Isabel  and  DIAZ, Fabián. Impacto de la educación para el emprendimiento en la creatividad: Una experiencia  en Chile con Propensity Score Matching. Educare [online]. 2013, vol.17, n.3, pp.259-276. ISSN 1409-4258.

Este artículo presenta la evaluación del programa  Yo aprendo y emprendo ejecutado en la ciudad  de Antofagasta, Chile. El programa  tiene  como objetivo  contribuir  al desarrollo de jóvenes estudiantes a través de la entrega de herramientas que les permitan incorporar el espíritu emprendedor como actitud  de vida y formación. Se realizó una evaluación de impacto  mediante Propensity Score Matching, a una muestra  de 150 estudiantes de cinco escuelas secundarias. En general, la evaluación sugiere que el programa  tiene un efecto positivo sobre el puntaje  obtenido por los estudiantes en la prueba de imaginación creativa y las subpruebas de creatividad narrativa y creatividad gráfica.

Keywords : Educación; creatividad; emprendimiento; propensity score matching.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License