SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2La actitud hacia la docencia, la formación integral en la educación secundaria y a su proyecto de vida: Una visión desde los estudiantes de colegios en áreas ruralesLa elaboración de la tesina como la última cuesta en la graduación: Sus dificultades y el rol de tutoría índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Electrónica Educare

versión On-line ISSN 1409-4258versión impresa ISSN 1409-4258

Resumen

CASTILLO CEDENO, Ileana  y  CASTILLO CEDENO, Rocío. Ethical Perspective of Biopedagogical Mediation. Educare [online]. 2013, vol.17, n.2, pp.111-121. ISSN 1409-4258.

This paper on the ethical perspective  of biopedagogical mediation draws attention  to the importance  of addressing  education  from an alternative paradigm where both  pedagogy and life complement each other in response  to the emancipatory  character of the educational  process. The purpose  of this study is to contribute  to the thoughts and actions on pedagogical  mediation and its inherent bond to ethics. The paper is based on the premise of the need to nourish the sense of existence, from the principles and values that exalt the multidimesionality  and complexity of life. Education, as a political project shall face the challenge to prepare society for a planetary citizenship, a shared effort that brings every human being to work for a real social -and mental- transformation, in order to reach higher levels of personal and social welfare. It is necessary to address all energies and wisdom to visualize the human transformation so demanded by the planet.

Palabras clave : Mediation; bio-pedagogy; life; education; ethics; solidarity; responsibility; dialogue; coexistence; communication; relationships; learning.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons