SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Una mirada a los recreos escolares: El sentir y pensar de los niños y niñasEstudio de la exclusión educativa y abandono en la enseñanza secundaria en algunas instituciones públicas de Costa Rica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Electrónica Educare

versión On-line ISSN 1409-4258versión impresa ISSN 1409-4258

Resumen

SOLORZANO SALAS, María Julieta. Accessible Spaces in Inclusive Schools. Educare [online]. 2013, vol.17, n.1, pp.89-103. ISSN 1409-4258.

This literature review is focused on physical accessibility, a basic requirement in educational institutions to ensure that all members of the education community have access to inclusive settings, where they can exercise their duties and rights by themselves. In addition, it summarizes theoretical proposals -the universal design, for instance-, which can guide staff members from these institutions and professionals related to space management, in assessing and achieving appropriate spaces.

Palabras clave : Universal accessibility; school community; infrastructure; evaluation; Educare Electronic Journal; Costa Rica..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons