SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número3Factores asociados al rendimiento académico en estudiantes universitarios desde el nivel socioeconómico: Un estudio en la Universidad de Costa RicaEvolución de la consejería en rehabilitación en Puerto Rico: Esfuerzos organizacionales y proyectos legislativos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Electrónica Educare

versión On-line ISSN 1409-4258versión impresa ISSN 1409-4258

Resumen

CASTILLO CEDENO, Ileana et al. An Analysis of Learning Evaluation in the Basic Education Division of the Center for Research and Teaching in Education based on the Pedagogic Model of the Universidad Nacional, Costa Rica. Educare [online]. 2013, vol.17, n.3, pp.89-115. ISSN 1409-4258.

The research, on which this paper  is based, is focused on learning evaluation. The topic selected  was: “Operationalization of the  University’s Pedagogic  Model: An analysis of learning evaluation in four study programs  of the Basic Education Division  (DEB ) of the Center for Research and Teaching in Education (CIDE), at Universidad Nacional (UNA), Costa Rica”. This research includes an analysis of principles, strategies, and instruments used in the DEB to evaluate learning, with the purpose of contributing to generate evaluation methods that are more coherent with the Pedagogic Model. The information  was collected  through focal studies  and  questionnaires responded by teachers and students; the results reported a need of coordination throughout the entire University to fulfill UNA’s Pedagogic Model in terms of learning evaluation.

Palabras clave : Evaluation; Learning; Pedagogy; Higher Education; Pedagogy Model.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons